neděle 9. února 2014

Tips for trip to UK

Už na školním zájezdu v Anglii jsem věděla, že se do téhle krásné země ještě vrátím. Ani ve snu by mě nenapadlo, že to udělám do 16 měsíců a úplně sama...
Díky dovolenkové brigádě v Bulharsku jsem získala, mnoho přátel po celém světě. A to byl jeden z hlavním podnětů, proč jsme jela do Anglie.



Cesta:
Letenky jsem koupila u společnosti Ryanair, kdy měli akci na jednosměrnou letenku za 469, samozřejmě museli byste být extra rychlý, abyste koupili tuhle letenku. Mě se však podařilo ukořistit zpáteční letenku za 1400,- což je hodně výhodné. Letět můžete z Prahy, Ostravy a Brna na letiště London - Stansted, které se nachází nedaleko Londýna. Pokud jedete třeba jen na víkend, tak si můžete vzít s sebou zdarma 2 příruční zavazadla jedno o velikosti 55x40x20 cm (do 10 kg) a druhé kabelku max. o velikosti tašky na notebooku, další zavazadla musíte zaplatit.
Protože moji přátelé žijí v Colchesteru, musela jsem se tam nějak dopravit. Na doporučení od kamarádky jsme zvolila National Express, jsou to dálkové autobusy, které vás zavezou kamkoliv po celé Velké Británii. Moje zpáteční jízdenka vyšla na 16 liber. Autobusy nejsou vůbec narvané a navíc se můžete těšit na pohodlné kožené sedačky.


Co se týče letiště, tak je opravdu obrovské, ale vše je přehledně značené, takže se tu neztratíte. Jinak při mé cestě zpátky do ČR, jsem byla nadšená odletovou halou. Vypadá jako obchodní centrum, najdete zde obchody jako Victoria´s secret, American apparel, Accessorize a mnoho dalších (na své si přijdou, ty které mají rády značkovou kosmetiku, jako je Bobbi Brown, Benefit, Chanel, Dior YSL a další). Pro milovníky sushi je tu YO! Sushi, ale jsou tu i klasické restaurace a kavárna Starbucks. Tak tak vám bude stačit hodina, abyste všecko prošli.





Ubytování:
Ubytování a jídlo jsem vůbec neřešila, protože jsem bydlela u známých v jejich studentském domečku. Jde o dům, kde bydlí 5 studentů. Ale pokud uvažujete o levném ubytování, určitě vyzkoušejte Premiere Inn a nebo zkuste couchsurfing (přespíte zdarma u někoho na gauči) nebo airbnb (zde si můžete pronajmout celý byt, pomalu za cenu hotelové pokoje).
Celkově se mi strašně líbí anglické domy, jen bych si musela zvyknout na ty jejich oddělené kohoutky na horkou a studenou vodu, těžké dveře a jiný způsob zamykání dveří.





Nakupování:
Primark je klasika, ale já měla možnost navštívit jiné obchody jako jsou River Island a New Look, ceny oblečení nejsou tak nízké jako v Primarku, spíše jsou podobné těm naším, za to zde najdete daleko lepší oblečení  a doplňky než u nás. Ani nevíte jaká je škoda, že tyto dva obchody nejsou u nás (naštěstí můžeme nakupovat online na jejich stránkách). Taky jsem se byla podívat do charity shopu, rozhodně stojí za to je navštívit, protože tu najdete téměř cokoliv za opravdu směšné ceny.
Nejvíc jsem byla nadšená z Tesca, je asi 4x větší než to naše, najdete tu daleko lepší věci a o zelenině a ovoci ani nemluvím! Takže pro vyznavače zdravého životního stylu je to ráj. Dokonce oblečení F&F má své jedno velké oddělení, ne jako u nás pár věšáčků.
Pokud se chcete podívat do nějakých drogerií, tak rozhodně běžte do Superdrug, zde najdete kosmetické značky, o kterých jste ještě neslyšeli. Strávíte tu hodně času, než všechno vyzkoušíte a ve výsledku neodcházíte s prázdnou.



3 komentáře:

  1. jéé, bezva článek ♥ obdivuju Tě! já bych asi neměla odvahu vyjet sama.. ale už se moc těším, až se někdy do Londýna podívám znovu :)) ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. díky:) a na tom cestování nic není, stačí se nebát:)

      Vymazat
  2. Díky za tipy. Brzy totiž pojedu do Anglie:).

    OdpovědětVymazat