neděle 14. prosince 2014

Pragulic

V Praze bydlím už skoro 2 měsíce, ale ještě jsem neměla šanci ji pořádně projít. Podařilo se mi to včera, kdy jsem s rodiči absolvovala noční prohlídku Prahy s bezdomovcem. Ano, přesně tak s bezdomovcem. Nebojte, můžu říct, že jsme to v klidu a ve zdraví přežili (nebo spíš pořádně jsme si to užili).

Pragulic je organizace, která pořádá prohlídky Prahy z pohledu bezdomovce a ukáže Vám temnou tvář Prahy. Vybrali jsme si prohlídku, která se jmenovala Pražské podsvětí z první ruky (1. část) a naši skupinku tvořilo 7 lidí + průvodce Karim.
Karim Vás zaujme už na první pohled, protože používá velmi výrazné líčení a nosí mnoho prstenů. Prohlídka začíná na Hlavním nádraží, kde Vám řekne veškeré informace o bezdomovcích, pak  pokračujete postranními uličkami až k Václavskému náměstí, kde Vám řekne, jak to tam večer vypadá (pak si řeknete, že na Václavák už nikdy po 22:00 nepůjdete:D). Pak se jde do dalších uliček a prohlídka končí v Café Louvre, který sám o sobě je velmi zajímavý podnik s ještě zajímavější minulostí. Pak už je jen na Vás, zda se tam zdržíte a posedíte s průvodcem. Prohlídka celkově trvala 2 hodiny a dozvěděli jsme se mnoho zajímavých věcí (ještě teď to zpracovávám) a dokonce se ho můžete ptát na všechno, co Vás zajímá ať už se to týká jeho osobního života nebo čehokoliv ohledně bezdomovců.
Rozhodně doporučuju a dokonce máte možnost si vyzkoušet, jaké je to žít jako bezdomovec, je jen na Vás jestli si to vyberete na den nebo na týden.

1 komentář:

  1. Musím říct, že prohlídka s bezdomovcem je fakt zajímavý nápad. Nikdy jsem nic podobného neslyšela, ale zní to fakt neskutečně zajímavě.
    V Praze jsem byla asi před měsícem a usoudila jsem, že Václavák je v noci dost svérázný a nevím, zda bych si troufla jim projít bez nějakého doprovodu.

    ...//Big Christmas Giveaway - Instantní krása//...

    OdpovědětVymazat