středa 18. března 2015

Bára in Hoorn

Začalo to úplně nevinně. Jednou jsem byla na pracovním úřadě a tam viděla letáček - Aupair do Německa. Tak jsem si ho při dlouhém čekání přečetla a ta myšlenka mě rozhodně neopustila. Pak jsem začala vyhledávat veškeré informace o aupair pobytech. 
Chtěla jsem vyjet na pár měsíců do německy mluvící země, abych si zlepšila němčinu. Zaregistrovala jsem se na webu aupairworld a hledala jsem rodiny v Německu, Rakousku, Švýcarsku a protože mě to vždycky táhlo i do Holandska, tak jsem vyhledávala i rodiny v Holandsku. Chodilo mi spoustu nabídek, a kolikrát to bylo i těžké rozhodování. Ale nakonec jsem skončila u rodiny, která se mi líbila nejvíc a navíc v Holandsku! 
jejich domy jsou dost podobné na ty v Anglii


Bydlím u americko-polské rodiny, která žíje na předměstí města Hoorn (cca 75 000 obyvatel). Je to přístavní město, nedaleko Amsterdamu (jen 30 min vlakem), Starám se o dva malé kluky ve věku 3 a 4 roky. Tento týden se spíše učím, co a jak mám dělat, takže více méně pomáhám host mum. Jinak od příštího týdne začnu chodit na kurzy holandštiny. U nich doma, je to pro mě dost zajímavý.  Když jsou kluci osamotě s mamkou tak mluví polsky, když jsou ve školce tak mluví holandsky a když jsou večer s tátou tak mluví anglicky. Já na ně převážně mluvím anglicky, ale občas používám i češtinu/ polštinu, protože některá slova jsou stejná nebo podobná.

všude jsou vodní kanály

klasika - milka, kterou u nás nenajdete 


Tohle jsou zatím moje poznatky z prvního dne a rozhodně se můžete těšit na spoustu dalších článků ohledně mého pobytu v Holandsku.

2 komentáře:

  1. No zatím to vypadá celkem slibně! :) Tak ať se daří!!:)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné, dej sem více info o cenách v restauracích, obchodech, záavě, lidech......

    OdpovědětVymazat