středa 25. března 2015

Dutch people be like..

Už je to týden, co bydlím v Holandsku a pořád žasnu (občas se dost divím) jak je to tu pro mě jiné.
 Klasika. Kdo nemá kolo, jako by nežil. Případá mi, že kolo je tu důležitější než auto. S kolem zvládnete všechno, Vozit děcka do školky nebo přepravovat velký nákup (mě se včera podařilo píchnout kolo a připadám si úplně bezmocná, tak doufám, že zítra bude už spravené). Obchody s koly jsou na každém rohu. A každé kolo má na zadním kole přidělané dvě kabely. do kterých můžete dát cokoliv od zvířat až po nákup. Jinak najdete i takové kola, která mají vepředu přidělanou přepravku (viz obrázek) nebo dokonce takovej malej vozík, ve kterým vozí aspoň 3 děti.

 Typické holandské chuťovky. Já osobně ujíždím na Stroopwafel polité čokoládou. A pokud si koupíte ty klasické, tak předtím než se do nich pustíte. si uvařte kafe a wafli položte na hrníček, nechte chvilku nahřát a pak ji snězte (to je teprve žrádlo a taky perfektní dárek z Holandska)

pro tuhle dobrotu, šla bych světa kraj..:D

Zatím jsem navštívila jen místní Deen Supermarkety, ale všimla jsem si, že nemají takový výběr sladkostí jak u nás a navíc lze koupit jen velké balení. Takže pokud máte chuť jen na jeden Kitkat, tak si budete muset celé balení minimálně po 4 ks.

Rozhodně byste měli vidět tohle video o holandských sladkostech:)


King´s day letos vychází na 27. dubna. Dřív to býval Qeen´s day, kdy se oslavovali královniny narozeniny, ale časem se to změnilo na King´s day. V tento den je státní svátek a všichni nosí orandžovou, holanské vlajky jsou všude a všichni slaví. Jinak tento ten je ještě Kingsday festival, kde hrají známý Djs. Je jen na Vás jestli vyzkoušíte street párty, boat párty nebo si prostě užijete atmosféru tohodle šíleného svátku. Já už se na něj dost těším.

Někdo vidí zlato-bílé šaty, někdo černo-modré.. Za to holanďani mají jasno..:D

Gezellig je typické holandské slovo, V našem jazyce ani v angličtině není  proto, přesný výraz, ale znamená to něco ve stylu, že je něco super pohodlné, cool,,,  no prostě gezellig.

Bez ochutnání Stroopwafels nemůžete opustit Holandsko.

Hagelslag je toust, který namažete máslem a posypete čokoládovou posypkou, kterou "normální" lidé používají, třeba na muffiny. Ještě jsem tuhle "chuťovku" nechutnala a zatím mě to ani neláká. Ale myslím, že je to jen otázka času, protože v téhle rodině ochutnávám stále nové jídla (hlavně polské jídlo)


2 komentáře:

  1. Super článok:) takéto spoznávania iných krajín mám rada....:D a ten Hagelslag vyskúšaj.... ja som sa toho nešla dojesť!:D teda aj v Belgicku to majú ....tam som to jedla ja :)

    OdpovědětVymazat