sobota 6. června 2015

Trip to Maastricht

Díky volným víkendům a akční kamarádce mám možnost procestovat celé Holandsko. Nedávno jsem zjistila, jak ušetřit na jízdenkách a od té doby, jezdím všude (i na druhý konec Holandska) se zpáteční jízdenkou jen za 7 euro.
Minulý týden jsme se rozhodli pro Maastricht. Slyšely jsme, že je to krásné město a navíc nejteplejší místo v Holandsku. Takže jsme se nasedly na vlak a za 2 hodinky jsme byly tam (pro orientaci taková cesta by mě stála minimálně 50 euro tam a zpátky).
Už po příjezdu jsme si všimly jiné architektury než je běžná v Holandsku. Maastricht vypadá spíš jako belgické město a navíc jsme i dost slyšely francouzštinu. Od nádraží do centra je to kousek, takže po pár minutách chůze už jsme byly na krásném náměstí a zrovna jsme měly štěstí, že probíhala Slam Dance tour, kdy nejpopulárnější rádio v Holandsku pořádalo taneční festival na náměstí. Vstup byl zdarma a hráli tam holandští DJs, takže něco pro mě:) Ale fronta byla moc velká, takže jsme se rozhodly jít omrknout místní památky a hlavně jsme nevynechaly naši oblíbenou tradici (po 16:00 káva a zákusek v Hemě jen za 1 euro hah).

Součástí jízdenky je i poukaz na kávu a crossaint "jen" za 2.50 euro. Cože je na Holandsko dost dobrá cena. Takže máte takovou sváču na cestu s fotogenickým kelímkem :D.

Po cestě na náměstí jsme se stavily do několika obchodů, kde nabízejí různé vitange magnetky na lednici, cedule na stěny a roztomilé mýdla, která vypadají jako zákusky!








Samozřejmě jsme nemohly vynechat návštěvu katedrály, ve které se nachází knihkupectví a kavárna. To je snad jediná katedrála, kde bych strávila klidně celý den. Takže pokud budete v Maastrichtu, tak se sem určitě stavte. 




Dlouho jsem váhala jestli si tenhle Bucket list mám koupit, ale nakonec mě odradila cena, holandština a někdy stupidní věci, které byste měli stihnout před smrtí haha.. ale nápad dobrej:)






Sečteno podtrženo výlet byl super ikdyž trochu pršelo a na zpáteční cestě jsme se zasekli na půl hodiny ve vlaku. Rozhodně jsem tam nebyla naposledy:)

Žádné komentáře:

Okomentovat