pondělí 27. července 2015

Trip to Budapest

Nechápu, že jsem navštívila Budapešť až teď, přitom je skoro za rohem (jen 5 hodin autobusem) a zpáteční jízdenka stojí jen 700,-. A tak jsme se s kamarádkou jednoho dne domluvily a za pár týdnů vyrazily na výlet.
Ubytování jsme našli přes airbnb (přes tento odkaz získáte slevu 616 Kč na ubytování) na kraji Budapeště. Bydleli jsme u mladé rodiny a k dispozici jsme měli celé spodní patro rodinného domu. Prostory byly čisté a moderní a lokalita byla velmi klidná. Kdyby jsme ubytování hledaly dřív, tak jsme mohly mít byt v centru za pár stovek, ale bohužel už bylo všechno obsazené.


Štěstí přeje připraveným... bohužel já spoléhala na to, že vše vyřeším v autobuse, kde je wifi a nebo až ve městě. Jenže jak jsme se dostaly za hranice Česka, tak wifi přestala fungovat a v Budapešti to nebylo o moc lepší. A není nic horšího, než když zjistíte, že jste si zapomněli napsat adresu hostitele.. No jo jsem debil haha. Takže jsem se k našemu hostiteli dostaly asi o 4 hodiny později, než jsme předpokládaly.    
Všechno zlé je k něčemu dobré a my jsme se náhodou objevily v obchodím centru, kde měli velký výprodej v Tally Weijl a já ulovila nádherný vršek plavek jen za 150 kč,, 3x hurá!!
Celkové Budapešť je dost levná a tak jsme si na pár dní připadaly dost bohaté.





Předběžně jsme si napsaly místa, která chceme navštívit a pak na místě jsme řešily, jak se tam dostaneme. Celkem často jsme to nechávaly náhodě. Měly jsme celodenní jízdenku a prostě jsme nasedly na nějaký autobus/metro a někam se dopravily. Normálně vždy chodíme pěšky, aby jsme ušetřily, ale tentokrát bylo hrozné horko a celodenní jízdenka stála okolo 100 Kč.
Jako první jsme navštívily vyhlídku, která se jmenovala Citadella. Nejhorší byl ten výstup nahoru ve 40°C horku, ale ten výhled stál za to! A celkem dost mi to připomínalo výhled z kyvadla na Letné v Praze.



Další památkou na seznamu byla bazilika svatého Štěpána. Budova je to opravdu nádherná a ani nevím proč, ale nějak jsme se nedostaly dovnitř. A protože bylo hrozné horko, tak jsem si šly odpočinout do restaurace, která byla přímo naproti baziliky a tak jsme si pochutnávaly na ledové kávě, poháru a užívaly si výhled na baziliku.



Po odpočinku jsme se vydaly na Náměstí hrdinů a po cestě jsme viděly spoustu zajímavých budov včetně Opery.






Kdo mě zná, tak ví, že zbožňuji jídlo a ráda zkouším místní dobroty. A proto jsme nemohly vynechat návštěvu místního marketu, který se nachází hned u zeleného mostu. Bohužel jsem byla celkem zklamaná, protože tam prodávali jen maso,ovoce a koření. V prvním patře se nacházely restaurace a bufety s místními dobrotami, ale bylo toho tolik, že jsme se nemohly rozhodnout, co si dáme. Nakonec jsme si vybraly guláš v chlebu. No, dvakrát nadšení jsme z toho nebyly. Byl to prostě obyčejnej guláš a moje maminka dělá milionkrát lepší. Na druhou stranu jsem byla překvapená z langošů na sladko, ale neměla jsem tolik odvahy to ochutnat  a navíc jsem byla dost plná z toho guláše.




Tohle je něco málo z našeho prvního dne na další zážitky a tipy se můžete těšit  v příštím článku.

Žádné komentáře:

Okomentovat