úterý 24. listopadu 2015

10 facts about living in Holland

Dneska tu mám pro vás několik faktů, o tom jaké to je žít v Holandsku. 


1) Bez kola je tu člověk jako bez noh, takže jezdím desítky kilometrů denně a to za každého počasí


2) Mají tu několik druhů deště. Není to jako České republice, kdy tam jen poprchá, prší a nebo je bouřka. Tady je toho mnohem více.

3) Typický holandský oběd je - lekker broodje met kaas. Což znamená toustový chleba s máslem a plátkovým sýrem. Takže nic pro mě.




4) Většina konverzací začíná mluvením o počasí.


5) Když je něco  super, zábavné nebo dobré, tak řeknou, že je to "lekker", "gezellig" a "leuk". Viděla jsem několik holandských vlogů a tyhle 3 slova se tam často opakují.


6) Všude koupíte zdravé jídlo a je skoro cenově stejné jako jídlo z fast foodu.

7) Veřejná doprava je neskutečně drahá, ale průvodčí se dají občas ukecat, pokud hrajete hloupé turistky.

8) Amsterdam je celoročně plný turistů a to hlavně skupin žen a mužů, kteří se sem přijeli loučit se svobodou.

9) Kolaři jsou páni silnice, proto jsem si zvykla, že mám všude přednost. Pokud večer nejste osvětlení, tak můžete dostat pokutu až kolem 40 euro.

10) Holanďani jsou hezcí a vysocí, ale zapomeňte, že by za vás zaplatili útratu naˇprvním (či jakékoliv jiném) rande. Mrkňete na video , které vás zaručeně pobaví (takhle to většinou vypadá)

1 komentář:

  1. Super článek. V Holandsku jsem byla zatím jednou (v Amstru), ale snad se sem zase brzy podívám. Krásná země http://www.fashionmad.cz

    OdpovědětVymazat